Farmor

"När pappa vill ha råd har farmor ofta svar.
För hon kan ösa ur all kunskap som hon har.

Hon ställer ofta upp när kaos hopar sig.
För barnbarn gör det svårt att bara säga nej.

När barnbarn växer upp finns farmor där som stöd.
Sin kärlek och sin tid hon ger i överflöd.

Och fast det sällan sägs är tacksamheten stor.
Att ha en sådan skatt som pappas goa mor."


Min farmor stod mig väldigt nära, speciellt när jag var liten. Jag tillbringade ofta loven hos henne och var med på biblioteket där hon jobbade. När Lilleman föddes var hon tidvis väldigt förvirrad och hade varit sjuk i omgångar. Hon bodde på äldreboende i Torsby och hade varit på sjukhus i flera omgångar. När lilleman var 10 dagar gjorde vi vår första utflykt , för att hälsa på farmor. Hon var så glad att hon grät när vi kom!



Jag vet att det gav både henne och oss stor glädje att hon hann att få träffa Lilleman tre gånger innan hon gick bort.

Det är en stor sorg att inte Lillemans egen farmor finns här hos oss. Men jag är säker på att de båda vakar över oss och följer lilleman på hans upptäcktsfärd här i livet ändå. De är med oss, på sitt sätt.

Jag har ju en LO som jag gjort av denna dikten också. Den är från 2003 och inget jag är speciellt stolt över. men jag bjuder på en bild senare idag;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0