Det ska bli ett sant nöje att döda dig

"Det ska bli ett sant nöje att döda dig"
 
AV: Magdalena Graaf

Jag skulle välja en bok från "tipslistan" från er. Gissa vilken jag valde? Ja.. det blev en sann historia. Igen.  En fantastiskt BRA sådan. En otroligt gripande historia och jag har gjort nåt jag aldrig gjort förut. gråtit till en BOK! kankse det hjälpte till att jag fick en röst till historian (genom ljudboken), men jag rekommenderar verkligen boken i vilket fall!

Så här står det bakpå:
"I boken berättar Magdalena om det äktenskap som hon ingick som gravid nittonåring. Vad som till en början var en ungdomlig familjlycka, med en omtänksam om än kriminellt belastad man, övergick snart i misshandel och fullständig terror..."

"Mina knän ville inte sluta skaka. Det fanns inga fler tårar att gråta, jag kände mig helt iskall och tom.
Vart ska jag ta vägen? frågade jag med svag röst.
Det är polisen som tar hand om det från och med nu, de vill inte ens att jag vet var de gömmer dig, sa Irene och la sina armar om min spända kropp och kramade mig länge i ett försök att få mig att sluta skälva som ett asplöv"

Kommentarer
Postat av: petra

denna bok är väldigt bra, jag grät oxå när jag läste den.... men det är ju inget ovanligt när det gäller mig!!!! undrar många ggr varför jag ska läsa sånna böcker.

2009-01-24 @ 13:01:18
Postat av: ★ katta ★

tack :)

2009-01-24 @ 13:15:14
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Malin.

SV: tack så mycket :) haft en bra dag hittils?

2009-01-24 @ 13:24:01
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, den boken är otroligt bra!!!

2009-01-24 @ 13:50:19
URL: http://mariairansby.blogg.se/
Postat av: Josefine

jag fick den boken i julklapp, men har inte tagit mig tid att läsa den.. kanske borde det!

2009-01-24 @ 13:56:07
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: Carina

Så bra att du tyckte om den!

2009-01-24 @ 16:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0