Barn 312

Barn 312
av: Hans Ulrich Horster

En "gammal favorit" som jag läst om flera ggr sen tonårstiden. Nu var det ett tag sen, så jag kanske ska läsa om den igen snart!

Så här står det på baksidan:
"Röda korset i Wien efterlyser föräldrarna till barn 213.
Namn: Haake eller Harke eller Hanke
Förnamn: Martina
Född: Omkring 1943
Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Blond
Hon blev funnen den 9 oktober 1944 på ett flyktingtåg från Östeuropa till Wien.


Följ lilla Martinas gripande öde - läs om en mors kamp för sitt barn
."

Kommentarer
Postat av: Anne

Det var min favoritbok när jag var "liten" också!! :) Jag har den och har läst den många gånger. :)

2009-01-19 @ 17:22:17
URL: http://annesyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0