Roligt, men tråkigt...

KUL med första dagen på Kvisten! Ungarna är så härliga, mysigt att vara med de små i alla fall måste jag medge.

Mindre roligt var att jag FÖRSTA dagen fick ha uppsägningssamtal med vår käre skolchef, rektor och fackrepresentant... Visste ju att det var uppsägningar på G och att jag var sist anställd.

Det brukar ju ordna sig med jobb så det gör det säkert den här gången också... Ni märker att jag försöker peppa mig själv en aning, ganska tråkigt är det måste jag ju erkänna. Men det är väl så här man får räkna med att ha det. Fasta, trygga jobb finns knappt att få idag, bara de som jobbat läääänge som kan känna sig trygga (och knappt ens de, verkar det som. Tex på fabriker just nu).

Jaja, jag har ju jobb ett halvår framöver i alla fall (sex månaders uppsägningstid) och sen har jag förtur om de annonserar ut någon tjänst nio månader efter det. MÅSTE försöka se positivt, men trist är det...

Kommentarer
Postat av: Carina

Åhhh, neeej - detta var tråkigt att läsa.... :-(

Ja, jag vet inte vad man ska ha för ett jobb för att känna sig "säker". Det kan ingen göra idag...

Men första arbetsdagen som blev så här....Usch!

2009-02-03 @ 18:06:50
Postat av: Christina

Aha, det var därför han hade tid att hälsa på oss en liten stund och lämna värmeljuskoppar! Inte så kul för dig men förhoppningsvis ordnar det sig.

2009-02-03 @ 18:08:36
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Elin

Men åhhhhh så trist!

Ledsen för din skull!

Kram

2009-02-03 @ 18:19:35
Postat av: Jennie

Usch fy va tråkigt!!! Inte den bästa starten på nya jobbet men jag hoppas du kan ha roligt ändå. Bra att du inte verkar deppa ihop. Starkt jobbat. Jag vet att du kommer ordna ett annat jobb!

2009-02-03 @ 22:03:39
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Elisabeth

Tråkigt! känner så för dig, men tänk positivt så ska du se att det ordnar sig!

kram

2009-02-04 @ 09:29:54
Postat av: Lena

Trist, jag beklagar verkligen. Läs till receptarie så har du jobb direkt. På Apoteket är det aldrig lågkonjunktur

2009-02-04 @ 20:32:18
URL: http://snobban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0