Latin och kakeldekor

Har ju bestämt mig för att ha ett latinskt citat som väggord. Har t.om. bestämt var det ska sitta. Men problemet har varit att jag inte vetat vilket citat jag ville ha. Ett bra budskap och lagom långt. Hittade ett idag:

"Misce stultitiam consiliis brevem: dulce est desipere in loco" - Blanda kortvarig dårskap med klokhet: det är angenämt att vara tokig vid rätt tillfälle

Skulle nog kunna passa.
Vad tror ni?!

Tänk att Allt i hemmet kan ge en ny inspiration så plötsligt.
Nu ska jag leta kakeldekor på nätet också:)


Hmmm... nån som vet var man kan beställa väggord billigt (och med ok kvalitet såklart!). Var in på www.myfirstroom.se och kollade. Ovanstående citat skulle kosta drygt 1700!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla med stuvbutiken i ksd, de verkar ha allt

2009-08-11 @ 21:35:58
Postat av: Anonym

kolla med stuvbutiken i ksd, de verkar ha allt

2009-08-11 @ 21:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0