Långpannebröd

Blev faktiskt sugen på att BAKA, Någon som har ett bra recept på matbröd som är enkelt och blir gott?! Med betoning på ENKELT. Tid är oftast bristvara och mina bakkunskaper stäcker sig till kladdkaka. Ungefär...
Googlade på "långpannebröd" och hittade en massa olika recept som verkade rätt enkla. Men det fattas alltid nån ingrediens i mitt skafferi, så det blir nog inget bak idag.
Vore toppen om ni ville tipsa om favoritrecept, så kanske jag skulle kunna ta mig i kragen och baka nån kväll...

Kommentarer
Postat av: Helena

Gott å superenkelt grovt matbröd...



5dl vetemjöl

3dl rågsikt

2dl grahamsmjöl

2dl linfrö

2dl solrosfrö

4tsk bikarbonat

1tsk salt

½dl rapsolja

2dl mörk sirap (går lika bra m ljus)

1 liter lättfil



*Blanda först ihop alla torra ingr.rör sedan i resten.dela upp smeten i 2st brödformar.

Grädda mitt i ugnen i 100min i 175 grader,

OBS!när 30 min gått,lägg över folie så att brödet inte bränns vid!

2009-08-11 @ 18:17:24
Postat av: Helena

har ett enkelt o gott grovt matbröd

2009-08-11 @ 18:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0