Valborg

Är Valborg något stort för er?!
Det har aldrig varit någon speciell tradition för mig. Ibland show och mannekäng på Kvisktberget, brasa på stranngata eller nån annan stans, men inget speciellt som återkommer VARJE år.

I år var väl tanken att ev. gå iväg och kika på brasan vid boklådan, men... Sambon tycker inte att man ska "trasa med sig" en sovande lilleman i vagn. Han vill helst lägga honom hemma. Jag som alltid var med mamma och pappa ute bland folk när jag var liten (och kunde sova var som helst) är av lite annan åsikt. Men det är en annan diskussion...

Dessutom kände vi båda efter pizza med goda vänner att vi var ganska "sletna". Så nu sitter vi här, jag framför datorn och sambon i soffan framför TVn. Ganska skönt att bara vara, men synd att inte hänga på när det väl ordnas nåt i byn. Uppskattar verkligen folk som tar initiativ här i glesbygden och tycker att man bör uppmuntra sånt.

Och ändå sitter vi här...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag e Nyss hemkommen från boklådan...Hälsa din sambo att lille V var med i vagnen hela kvällen och natten o sov som en stock! =) Nästa år skulle de bli av igen sa de och då får ni gå dit och ta med Hannes! det var jättetrevligt med en stor blandning av människor! Mååånga barn faktiskt! Ja som sagt... tyvärr Malin måste erkänna att de va läänge sen jag skratta så mycket! Tusen tack för kläderna också! inget kommer slängas!

2009-05-01 @ 02:23:25
Postat av: Anne

Vi funderade också på att gå till en brasa med Mira i vagnen, men jag var så trött! Jag gick väl och la mig 21.30 eller något. :D Men vi grillade och hade en mysig kväll fram tills dess i alla fall. Och Mira vaknade kl 7 idag så det var skönt att jag la mig tidigt trots allt!

2009-05-01 @ 08:50:16
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Monica

Valborg är inget stort för oss, men vi har nog faktiskt brännt nästan varje år sen vi flyttade hit. Hemma, själva alltså.

Jag tycker också att barnen kan vara med överallt (nästan). Visst är det väl bättre att de sover ordentligt i sin egen säng, men de måste väl även kunna sova på andra ställen. Sonen har alltid varit med överallt och sovit i vagnen på kalas, rallycross osv. Dottern har inte varit med riktigt så mycket, för då var sonen större och det var inte lika lätt att ha med honom heller. Därför tror jag att hon är mer lättväckt och har svårare att sova på främmande ställen.

Men brasan här hemma bestämmer vi ju själva över när den ska tändas, så den tänder vi och så har jag gått in och lagt barnen när det varit dags. Så sambon har fått suttit ensam och varit eldvakt :-).

2009-05-01 @ 09:25:17
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vi gick till brasan vid kyrkan här... Det börja klockan 18 så det var ju tidigt... Men annars får nog lilleman stå ut ibland... Kram

2009-05-01 @ 12:46:47
URL: http://mammanjoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0