Söderläge!!

Nu är det väl ändå VÅR?!


Krokusarna tittar fram, även om vi grävt igen den före detta rabatten vid söderväggen...

Jag VILL så gärna ha en liten uteplats i solläge vid samma vägg!



Där satt jag en stund när lilleman sov på förmiddagen idag. Njöt av solen och nya nymret av "allt i hemmet" som kom i brevlådan idag. Härligt!



Sen laddade jag för att göra livräddning på våra krukväxter. De behövde verkligen planteras om och få lite ny jord och näring! Men lilleman ville då rakt inte vara ute, som jag hade trott att han skulle...



Det här var kul i ungefär en minut. Sen var han bara förbannad för att han inte tog sig fram dit han ville, pga snön.
Visst var det nån som sa att hemmet styrs av en minidiktator?! Jo, så är det nog här med...
Fick snällt gå in och hälften av krukväxterna står kvar. Om de var halvdöda förut, så lär de inte bli piggare av att stå mitt i solen...

Kommentarer
Postat av: Anne

Visst ska det bli underbart när snön försvinner? Vi kom precis hem från stadsparken och ankorna och lekparken. Mira har suttit och grävt i sandlådan hur länge som helst. Skaffar vi en sån så kommer hon nog hänga där i hela sommaren. :) (ja, det är barmark på de flesta håll nu, förutom i Prästhög då såklart..)

2009-04-03 @ 17:55:09
URL: http://annesyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0