tomtar, tomtar, tomtar...

Gillar egentligen inte "vanligt" julpynt. Sitter ofta och bläddrar i inredningstidningar och suktar efter allt fin "otraditionellt" julpynt med granris, julblommor, arrangemang mm. Men jag har aldrig riktigt haft orken att få till det på det viset. Har en hel STOR låda med tomtar som jag egentligen inte vill ha. Så i år blev det lite tomtar i kök, hall och vardagsrum. Resten får ligga kvar i lådan som åker ner i källaren tillbaks.

DDet finaste tycker jag är till advent när ljusstakar och stjärnor kommer upp. De t är MYSIGT!
Ett av de få julpynt som vi har som jag verkligen tycker om är julbocken. Köpt i Arvika på tio-kronorsaffären (!). Synd att jag inte köpte fler, för det är väl tveksamt om den får stå ifred i år. Vill ju ha den på golvet bredvid granen:)



Granen älskar jag också förresten, M tog en igår. Jag har varken sett den eller godkänt den. Får väl se om vi måste ut igen;). Men med massa glitter och kulor så brukar det bli ok ändå, bild kommer när den är klädd.

Hur julpyntar ni?

Kommentarer
Postat av: Monica

Tomtar, röda lyktor, julgran, juldukar, julgardiner, "julmattor"... oj, när man räknar upp det så här inser man hur mycket tid man lägger ner.

Sambon är och letar julgran idag, vi får se om den duger. Det är det värsta han gör eftersom han påstår att ingen duger åt mig;)!

2008-12-21 @ 12:39:08
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Christina

Julgranar är ett speciellt kapitel... vissa traditioner MÅSTE följas! Allra, allra helst ska granen skjutas under harjakt men det händer inte alla år... Måste nog fundera ut ett inlägg om julgranar... hm...

2008-12-21 @ 16:16:55
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0