Sjuk-gnäll

Ja, jag vet att jag hade bestämt mig för att inte gnälla. Men idag är det faktiskt SYND om mig!
Är sååå himla förkyld. Har inte kollat febern, men inatt hade jag garanterat feber. Har svettats så sängkläderna var dyblöta. Dessutom är ju lilleman också förkyld och var vaken mellan ca 01.30 och 03.30. Grät, hostade, gnällde och orkade inte somna. Det överlever man ju i vanliga fall (även om det inte är kul), men är man själv sjuk så känns allt helt plötsligt hundra ggr värre...

Konstigt förresten att när karlar är sjuka så kan de absolut inte göra NÅT. Men när kvinnor är sjuka, så är vi nog inte SÅ sjuka. Då får man allt ta hand om lite hushållsarbete i alla fall...
Eller är det bara här som det är så?

Kanske är det jag själv som inte tillåter mig att vara "heltidssjuk" utan känner pressen att fixa LITE, även om jag egentligen inte orkar...

Nä, usch... SÅ illa är det inte. Behövde bara gnälla av mig lite. IBLAND behöver man faktiskt det. Känns redan lite bättre;). Men nån tvättmaskin orkar jag nog inte starta, ska lägga mig på soffan och läsa en bok istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0