Middagstips & hembakt bröd

I perioder tycker jag att det är jättekul att planera, handla och laga mat. Men för tillfället har jag ingen inspiration ALLS.

Vilka är era favoriträtter? Var hittar ni inspiration? Tipsa mig om enkel god middagsmat!


Fisk äter vi allt för sällan, mest för att vi inte kan laga till den. Så fiskrecept mottages tacksamt.

Är det sen nån som har en massa tid över och är baksugen så får ni gärna baka matbröd till mig! Är så less på köpbröd och hade väl nån tanke om att baka vårt eget. Sambons mormor har så snällt erbjudit sig att "lära" mig baka... Men jag skulle nog faktiskt kunna om jag bara försökte. Det blir bara inte av. Har köpt av diverse damer på flera julmarknader nu, men det går ju åt en del. Så nu börjar förrådet tryta och jag får väl köpa mer på Konsum. Det är mycket godare med hembakat, skulle köpt hela tanternas lager!

Kommentarer
Postat av: anne

Meddela mig om du får in bra recept. Jag blir GALEN på detta att man måste äta "hela tiden". Ännu svårare är det när Mira måste ha mat också. SUCK!! Idag gick jag runt på Konsum hur länge som helst och försökte komma på vad jag & Mira skulle äta till lunch. I hate it. Tur att jag börjar jobba snart igen. ;)



Däremot har jag 2 bra fiskrecept som är mycket enkla och goda! Jag kan ju maila dem till dig..

2008-12-09 @ 16:45:25
URL: http://annesyr.blogspot.se
Postat av: Jennie

Här kommer en superlätt och god fiskrätt. Perfekt barnmat också.

Lägg laxbitar i en form. Salta och peppra. Ha på tomat och paprika i bitar, svamp, räkor och dill. Rör ihop en burk cream fraiche och lite grädde och häll på. Sätt in i spisen "ett tag". Servera med pressad potatis. Mums!

2008-12-09 @ 22:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0