Världens sämsta immunförsvar

Det måste vara det jag har. Jag är förkyld HELA tiden känns det som. Jag räknade ut att jag nu är inne på min femte vecka som jag är förkyld. Kan det verkligen vara samma som håller i sig så länge eller är jag bara extra mottaglig mot varenda lilla bacill?! Tycker att jag inte BORDE ha så dåligt immunförsvar. Jag är ute varje dag (i princip i alla fall), jag äter "bra mat", rör på mig och med X antal år på förskolan så borde jag ju blivit immun mot de flesta smittor som finns. Men icke...
 
Har fått tips om att äta mindre snabba kolhydrater och det gör jag verkligen.
Vitlök ska ju vara bra, det äter jag nästan varje dag!
Försöker äta citrusfruk varje dag, men kanske ska jag bomba med ännu mer c-vitamin?
Fick även tips om "ingefära-drink", så det ska jag testa!
I em åker jag dessutom till apoteket o köper nån multi-tablett med alla vitaminer, mineraler och annat man behöver (finns det såna?;).
 
Flera tips tas tacksamt emot, för nu j-lar om jag inte ska bli av med detta!
Jag vill ju bara få känna mig frisk och PIGG!
O så vill jag träna...
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag käkade Mitt Val Kvinna för några år sedan och det hjälpte mig. Tipsade en kollega och hon tyckte det hjälpte henne också. Vet inte om det är därför, jag äter dem inte längre, men jag är väldigt sällan förkyld, ofta inte ens en gång på ett helt år.

http://www.mittval.se/kosttillskott/kvinna

2012-11-02 @ 13:48:42
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: Linnéa

Detta är nästan komiskt! Dagen efter jag skrev det som står ovan vaknade jag med riktigt ont i halsen!

2012-11-05 @ 10:01:08
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0