Expert på att lalla runt

Det är precis vad jag har blivit efter att ha varit föräldraledig i snart 1½ år.
Visst är det ganska skönt i vårt stressade samhälle att kunna gå upp när man (eller barnen) vaknar, äta frukost i lugn och ro (nåja...) och sen ta dagen som den kommer. O alla småbarnsföräldrar vet väl att det inte alltid är så lätt att hinna med så mycket mer än att slänga i en tvättmaskin på en dag? Frågan är om man ska ha dåligt samvete för det? Jag och barnen har det bra och det är väl ändå det viktigaste. Trist tycker jag att hela samhället ska va uppbygt på att man ska prestera så mycket som möjligt och vara så effektiv som möjligt - HELA tiden! Och om man inte gör det så förväntas man nästan ha dåligt samvete... 
 
Insåg igår att om två månader ska jag börja jobba igen. Om man tänker två månader bakåt i tiden så är det ju ingenting! HUR ska det gå när jag plötsligt måste passa tider och sköta ett riktigt jobb?! ;)
Det ska nog gå bra. Faktiskt känns det skönt att komma in i lite rutiner igen. Få använda hjärnan på ett annat sätt. Och jag är dessutom galet inspirerad tack vare kursen jag går på KAU. Så jag ser verkligen fram emot att börja jobba!
Men först ska jag njuta av lite mera ledigt tillsamamns med barnen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0