Köp, köp

Eller snarare INTE köpa.
Är det bara jag som tycker att det råder köphysteri??
Liiite kluven är jag ju i frågan. För till hemmet köper jag GÄRNA en hel del (allt är relativt, beror ju på ad/vem man jämför med!) fina saker, som jag förmodligen inte skulle behöva egentligen... Men som sagt var, det påverkar mig en hel del om jag känner att det är fint kring mig här hemma. O det blir liksom min hobby. Folk lägger pengar på div fritidsintressen. Jag köper ljuslyktor, kuddar, filtar etc:).

När det gäller ungarna så FÖRSÖKER jag verkligen att inte köpa en massa. De har ju så otroligt mycket saker, och det mesta använder de inte ens. Sen finns det ju så mycket som JAG tycker att det vore roligt om de hade också, så ibland så... ;)

Måste erkänna att ekonomin inte är den bästa just nu. Efter ett år med bröllop och renovering, efter julen med alla utlägg som hör till, med bara föräldrapenning som inkomst...
Så jag bestämde mig för att ha köpstopp i januari. Jag klarade det ganska bra! Blev ett par nya träningsskor, som jag har varit i behov av läääänge. Köpte skyltarna som ni ju sett på bild. Unnade oss EN middag ute. I övrigt så har vi varit riktigt ekonomiska, planerat för att slippa småhandla eller slänga mat, tagit hand om rester o mat som fanns i frysen, lagat bra mat så att det finns matlådor till maken etc. Allt sammantaget gör faktiskt en del del i plånboken på en månad. Mer än vad man tror!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Håller med dig. Visst råder det köphysteri och samtidigt vill man ha. Och man mår bättre om det är fint omkring en. Jämför bara att titta ut över tex ett industriområde med att titta ut över en sjö, lummiga träd eller havet. Där tror jag de flesta håller med om att man borde må bättre med det senare som utsikt. Sen är väl interiören en smaksak men jag håller absolut med om att man mår bättre om man trivs med hur det ser ut! :-)

2012-02-03 @ 13:00:55
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: Linnéa

Och som sagt, kan man lägga pengar på golf, hästar, skotrar, musikinstrument så måste man kunna lägga dem på inredning. :-)

2012-02-03 @ 13:02:22
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0