Sockerberoende

Som jag sagt förut så är jag ganska övertygad om att både jag och Storebror påverkas rätt mycket av socker.
Jag är ganska säker på att jag är beroende dessutom.
Nu läser jag en otroligt inspirerande bok:



Har bara läst valda delar hittills, men jag har redan haft en massa aha-upplevelser.
Flera ggr har det varit så träffande att jag hade kunnat skriva det själv!
"För mig är socker som en drog.... Jag vet mycket väl att det inte gäller alla. Det finns de som inte är sockerberoende. Jag har vänninor som kan äta en enda bit choklad och sedan avstå från socker i en hel månad. Om jag får muffins vill jag ha hela bageriet."

Många bortkastade söndagar med dåligt humör gick innan jag förstod att min nedstämdhet inte berodde på att helgen var slut. Det handlade om att jag hade ätit godis på lördagen."

"Mina vänner känner mig som den som gärna rensar kakfatet".

Många saker som står vet jag ju egentligen redan, men det är alltid bra att bli påmind.
Delar om boken känns lite extrem, men som sagt var den är ändå inspirerande o sätter fart på tankeverksamheten!
Jag tror att vi framöver kommer att testa "Den gyllene medelvägen" mot ett liv med mindre socker.
Främst för att se om det påverkar Storebrors överspeedade sida, men även för min mage och humörets skull.
Hoppas att människor runtomkring oss kommer att förstå och stötta.
För det kommer garanterat att bli tufft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0