En tårdrypande godnattsaga

Vi läser alltid för Storebror när han ska sova.
Ikväll valde jag bok - under protest från honom eftersom han ville ha en annan bok.
Efter lite skratt och lite allvar under läsningen så var boken slut. Vi brukar alltid bara säga godnatt, släcka och sen är det dags att sova. Men idag kunde jag inte motstå Storebrors frågor, det kändes som en viktig diskussion.
"Men mamma, varför gick han ut i skogen och var ledsen?" Och så kom tårarna...
Det blev en bra pratstund där jag fick förklara en hel del kring boken. Han själv tog upp flera saker om kompisarna på förskolan. Till sut kunde vi säga godnatt. Men innan han hann somna så kom pappa hem och gick in för att säga godnatt. Då berättade Storebror hela handlingen i boken för honom. Och började gråta igen!
Älskade sötunge!


Vad vi läste för bok?

(den såg annorlunda ut när jag var liten, men detta är nytrycket från 2010)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0