Hämmar utvecklingen o leken?

Idag har jag varit en riktigt tråkig tjatmorsa (vi som skulle ha en mysig dag tillsammans... Suck!).
Lilleman har haft en sån där dag när han vägrar leka på egen hand. Istället drar han ut och pillar på ALLT som han vet att han inte får. Typ...

På förskolorna finns det olika åsikter om hurvida barnen ska få flytta runt lekmaterial tex. mellan olika rum.
Hur gör ni hemma?
Hur mycket jag än tycker att barn ska få använda div. olika saker o material i leken, så har också jag en gräns.
Jag vet att jag säkert hämmar leken o fantasin. Men jag orkar bara inte ibland...  O här hemma finns det dessutom mycket mer saker som han kan förstöra eller skada sig på, än vad som finns på förskolan.

Efter div. försök från min sida att få Lilleman att göra NÅT vettigt idag, så fick jag till slut nog. När han välte hundmatsäcken o hällde ut säkert en miljard små små hundmatkulor på golvet, så sa jag ifrån på skarpen att han minsann fick plocka upp allt själv! När han fortsatte att försöka prata bort mig o trixa för att slippa plocka ihop, så höjde jag rösten ytterligare. Lilleman tittade lungt på mig o sa:
- Mamma. Jag vill ge dig en kram.

Älskade unge.
Jag hjälpte honom plocka upp matkulorna...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Men vad gulligt av honom! Och klokt. Han måste ju ha insett att han gick lite för långt när han slingrade sig från att plocka upp och säkert kände han på sig att ditt tålamod blivit prövat under dagen. :-)

2011-02-18 @ 23:44:51
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: Petra

Känner igen detta...

W kan komma å säga "men mamma, jag vill ju bara ge dig en kram" om jag blivit riktigt arg å han inte lyssnat! Känner väl på sig att de gjort fel!?

2011-02-19 @ 20:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0