Övertrött

Trodde faktiskt att vi lyckats trötta ut lilleman efter 13 timmar på turne´ igår (mestadels av tiden i Stuvbutiken o på Ikea och utan ett endaste gnäll!).
Var ganska så säker på att få liiite sovmorgon idag. Jo, just det..
Klockan 06.10 imorse började vår maktkamp (han MÅSTE väl ändå vara trött så dags?!).
Jag förlorade - som vanligt.
07.30 var vi rejält ovänner och hade väckt resten av huset.
Jag tog en välbehövlig långpromenad med hunden för att lugna ner mig.
Sen har han hållit igång HELA dagen.
Behöver jag säga att JAG varit helt slut, men inte han?!
TUR att man har mormor, morfar och farfar och M såna här dagar.
De har turats om att underhålla lilleman medan jag fick fika i lugn o ro med en av mina bästa barndomskompisar och sen faktiskt också sova en middagslur (visst har man väl rätt till det när man är höggravid?! ;).

Ikväll höll han på att somna direkt till godnattsagan.
Sen skulle han:
fråga om 100 saker i boken
bajsa
be mig ta bort Karius o Baktusboken
leta rätt på ett par mokasiner o berätta att det faktiskt var länge sen han hade såna
be mig stänga en garderobsdörr
gå ner tvätta händerna eftersom han kom på att han glömt det när han var på toa ("för annars kommer Basiluskan")
tvätta händerna igen ("för jag har petat mig i näsan")
SEN somnade han.
Återstår att se hur tidigt vi ska gå upp imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0