Sockerstatus - återfall

Just nu är jag långt ifrån en nolltoleransgräns, men heller inte RIKTIGT lika hysteriskt "äta-massor-av-sött-hela tiden". Däremot börjar det ständiga suget göra sig påmind ju oftare jag äter glass och godis.

Ja, det är sommar. Semester (även om jag personligen är ledig hela tiden ju) och sol (liiite emellanåt i alla fall).
Av nån anledning ska man unna sig allt detta då. Så även jag.
Jag tycker att man ska unna sig gott, det behöver ju inte alltid vara godis o sötsaker dock...
Och man behöver ju inte äta massor, hela tiden.
Bara det att JAG klarar inte att äta lite lagom.
Har jag bestämt mig att unna mig glass så fortsätter jag tills det nyinköpta paketet är slut, även om det är en hel liter.
Har jag ätit sötsaker under ett par dagar så är jag galet sugen hela tiden sen.
Dessutom får jag söt-bakfylla efteråt med illamående, trötthet och dåligt humör.
Ser ni likheterna med annat beroende?
Har blivit tipsad om boken "Sockerbomben" som jag nu ska läsa och försöka förstå hur detta med sockerberoende egentligen funkar o vad man kan göra åt det.

Det är rätt galet vad godis/matvaruindustrin gör med våra kroppar, genom allt de säljer på oss. Mer och mer.
Allt för att tjäna mer pengar...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad synd att du ska uppleva det så besvärligt. :-( Du får köpa halvliterspaket med glass så blir det inte så mycket som kan ätas upp på en gång.

Jag älskar glass och äter upp en halvliter på en dag emellanåt. I allafall på två dagar. Så jag vet att det inte är lätt. Men, bestäm dig för att det är ok att äta en halvliter då och då. Så det inte blir så laddat och känns som om du gjort något fel. Kram!

2012-07-05 @ 10:46:54
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0