Dåligt samvete

...ska man inte ha. Egentligen...
Jag gör det bästa jag kan, brukar jag tänka.
Men visst kryper det dåliga samvetet fram ibland.
Mest när alla andra verkar GÖRA så mycket tillsammans med sina barn.
Bada i badhuset (har vi inte gjort på... ett ÅR tror jag), åker slalom (gör vi ju ibland, men ändå..),
bakar (till jul ja, men annars då?), pysslar (skulle jag vilja göra MYCKET mer!), spelar spel (det är ju så KUL), leker (är jag dålig på, även om man inte kanske tror det) och mer därtill.
Jag är ju hemma om dagarna, så jag borde väl hinna göra en MASSA saker med barnen!?
Men alla som varit hemma med barn (och ni andra också för den delen) vet hur det är med den där tiden.
Den bara RUSAR iväg.
Och så får jag dåligt samvete...

Trots att jag vet att ALLA gör inte ALLT av ovanstående med sina barn.
Och jag har faktiskt uppfattningen att barn behöver ha lite "tråkigt" ibland. Inte få allt serverat på silverfat.
Våra föräldrar underhöll då inte oss hela dagarna.
För att inte prata om våra mor/farföräldrar, inte hade de tid att LEKA!
Men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0