Inredningsdrömmar

Vaknade o var på halvdåligt humör.
Vägrade gå upp ur sängen.
Satte mig o bläddrade i Ikeas härliga "Älskade hem"
Det hjälpte! :)
Nu lääängtar jag ännu mer tills huset blir klart o jag får möblera o dekorera!!

Sovrummet är ju det som kommer bli klart först, förhoppningsvis inom 3-4 dagar. O även om vi kommer behöva använda det till förvaring av div andra möbler innan de andra rummen blir klara, så var det ändå där min inredningshjärna började jobba i fantasin i morse.

Väggar, tak o garderober kommer ju att vara vita (ev. nån brytning på väggarna) eftersom rummet är så pass litet. Har drömt om ett överkast som detta:

Orginalet är ett svindyrt från Anna O (tror jag), så jag blev så glad när jag hittade detta på Ellos.
Ett sånt får det nog bli!
De är nästan exakt likadana, men om jag kan utnyttja 50%checken jag har så blir det nog ca en tredjedel av priset!

Sen är frågan om överkastet ska få bli enda färgklicken i rummet eller om jag ska vräka på med mer när jag ändå börjat?

Har ju faktiskt en orange bumlinglampa som sambon fick av pappa på 30-årsdagen. Mest på skämt var det då, men nu har vi ju insett att de faktiskt är populära igen OCH svindyra. Kanske skulle den passa? Eller inte..?


Och som sängbord skulle jag vilja ha stolar/pallar av nåt slag. Helst gamla, lite mindre, röda, lagom avskavda.
Inser att alla dessa kriterier inte är det lättaste att uppfylla, så jag kanske för nöja mig med vita.. Eller nya från Ikea:



Ojoj, när jag ser bilderna såhär så kanske inte... Ja, det återstår att se. Om jag känner mig själv så blir det nåt helt annat i hela rummet när det väl blir klart! :)

Kommentarer
Postat av: Anne

I love den röda stolen! Och lampan är ju jättefin också :) Jag gillar verkligen vitt med färgklickar. :)

2011-04-29 @ 18:47:06
Postat av: Christina

Jag har en vit bumling i sovrummet men så är jag en fegis oxå ;) Jag tror att en orange skulle vara jättefin!

2011-05-02 @ 11:44:00
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0