Gör nån glad!

Det var många som var med och skänkte saker till morsdagspaketet jag skickade via hoppets stjärna.
Nu är det dags att fundera på ett julpaket. VILL verkligen skicka ett, eller kanske två paket. Men jag behöver i så fall hjälp. Är övertygad om att det finns människor där ute som vill ge någon gåva och eller en peng till portot/innehåll.
Alla bidrag pyttesmå till stora, från privatperson eller företag är varmt välkomna.
 
Detta är saker som står på hemsidan att man kan lägga i paketet:

Mat Hygienartiklar
matris tandkräm, tandborstar
havregryn tvål
mannagryn schampo
 pasta Julpynt
vetemjöl ljus
kaffe (kok, brygg, pulver) julservetter
te, kakao juldekorationer
kex, pepparkakor Skolmaterial
flingor, t ex Cornflakes pennor, tuschpennor, kritor
russin skriv- och målarböcker
konserverad frukt suddgummin, penn- vässare
fisk- eller köttkonserv Leksaker/sportartiklar
socker Tåliga, gärna brädspel och pussel
godis (ej lakrits)  
choklad


Man kan även skicka barnpaket:
"Julklapparna delas ut till barn mellan 0 och 18 år som lever i fattiga familjer eller på institutioner i Lettland och Rumänien.
Med tanke på den finansiella kris som framför allt drabbat Lettland mycket hårt, hälsar våra medarbetare i Lettland att institutionerna i år även behöver mat. Packa gärna en hel banankartong med enbart pasta, ris, mjöl eller andra torrvaror, kryssa för alternativ 2. på talongen men skriv också tydligt på kartongen vad den innehåller."

Förslag på julklappar 

kex, russin godis (ej lakrits) choklad
mjukisdjur sportartiklar rit-/skolmaterial
skolväska/ryggsäck tåliga leksaker julpynt
hygienartiklar brädspel och pussel  

Senast den 25/11
måste jag skicka paketet. Så skynda er att höra av er om ni vill vara med!!
För mer info kolla http://www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/julpaket.html

Kommentarer
Postat av: Carina A

Jag hjälper gärna till! Tala om vad jag kan bidra med - gissar att det är bra om vi "delar upp" sakerna mellan oss så inte alla skänker samma sak, eller?

2009-11-08 @ 22:10:03
Postat av: Jennie

Jag vill va med. Säg bara till

2009-11-09 @ 18:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0