Jag - en missbrukare?!

Matmissbrukare?
Nja, kanske inte riktigt SÅ allvarligt, men..
Jag har inte ett så sunt förhållande till mat som man kanske kan tro.
Jag KAN bara inte äta "lagom"  mycket av saker som jag tycker om.
Chips
Smörgåsar
Smågodis
Kakor
Ost
Glass
Ostbågar
Salami
Popcorn
Skorpor
osv osv...
Jag KAN inte begränsa mig till "lite" utan FROSSAR.
Trots att jag vet att jag kommer må illa och få ONT i magen.
Jag äter mer när jag är själv, då ser ju ingen hur mycket jag stoppar i mig.
Jag "smygköper" och äter upp innan jag kommit hem.
Jag "smygäter" när ingen ser.

Inte riktigt sunt.
Nä, verkligen inte...
Än så länge påverkar inte detta min vikt, men däremot hälsan och kroppen på andra sätt ju.
Och med mina arvsanlag så finns det ju anledning till lite oro inför framtiden.
Men inte idag, nu sitter jag här ensam och i skåpet finns BÅDE chips och smågodis;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0