Må bra 2009

Har tidigare varit med i en "må-bra-utmaning" som gick ut på att samla poäng varje dag. Orkar inte riktigt hålla på att skriva upp poäng och sånt lägre. Men listan från utmaningen funkar att ha som utgångspunkt för att jag ska må bra under 2009.

Varje dag:
Äta frukost, lunch och middag
Minst 30 min motion
Inget kaffebröd
Inget godis, glass eller chips
Ingen läsk eller saft
5 st frukter/grönsaker (rekommenderad mängd av... livsmedelsverket kunde det vara det?..)

Det är inte lätt att få "full poäng" på en och samma dag, men det går jag lovar. Och om jag fuskar LITE och kallar mitt te-och-smärgås-mellanmål för lunch så har jag faktiskt full pott redan idag!

Funderar på att belöna mig själv med nåt kul när jag lycktats med "full poäng" typ 10 dagar. Jag behöver verkligen nån "morot" för att motivera mig..

Vad tror ni? Är detta en idiotisk ide´? Eller vill nån hänga på?;)

Lite förtydligande kanske... När jag var med på denna utmaningen var det inte speciellt ofta som jag lyckades få full pott under en och samma dag. Men NÅN gång så kankse man lyckas. Och en belöning efter att man fixat tex.10 dagar är nog en bra morot. Dagarna behöver alltså INTE vara irad, man får ta hur lång tid som helst på sig att få ihop dessa 10 dagar.
Du vill inte ändra dig Maria?;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ska då INTE hänga på för jag vet att jag aldrig skulle klara detta! Ingen idé att ens prova... :/

2009-01-03 @ 23:36:31
Postat av: Maria

Hmmm...tror du inte att det med lunch menas lagad mat? Bara en fundering! ;)

2009-01-03 @ 23:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0