Älskar Paolo

Jag VILL verkligen träna (jo, jag har faktiskt kommit dit att jag inte ser det som ett jobbigt måste, utan ett previlegium när jag får tid till träning!). Men ibland är det ännu svårare än vanligt att ta sig ut på en löprunda. Så är det denna vecka. När en unge ligger däckad på soffan HELA dagen - som igår - så kan man ju inte ens sträva uppför berget med den ena på ryggen som extra effekt. Kurs idag och jag gillar inte att springa sent på kvällen. Så när maken åkte till gymmet bestämde jag mig för att köra wii fit - var ju evigheter sen men det är ju så kul! Fick inte igång det såklart...
Så då valde en jag "en kvart" (tar garanterat dubbelt så låmg tid för mig som gör alla övningar lååångsamt men..) med Paolo Roberto. Har alltid kört ett av nybörjarprogrammen så nu var det dags att ta steget till ett medelpass.
När jag kört halva så insåg jag att det inte fanns EN enda vilopaus inlagd. Konstigt... När jag kollade igen så hade jag valt passet som heter "utmanare", inte konstigt att jag tyckte att det var jobbigt! Men jag gjorde allt, utom två övningar som jag helt enkelt inte klarade av. Och det var länge sen jag var så svettig OCH flåsig så jag behöver nog inte sörja mitt missade löppass i novembermörkret. Riktigt skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0