Min så kallade rabatt...

Jag hade en gång en ganska fin rabatt...
Förra sommaren renoverade vi och jag rensade inte rabatten en enda gång.
Gissa om den är igenväxt nu?!
(detta är visserligen inte I rabatten, men kirskål kan verkligen konsten att sprida sig!!)




BÖRJADE ialla fall försöka gräva fram rabatten en stund igår kväll. Men herregud, så TID det tar!!




Under allt gräs, små minibjörkar, all kirskål och även en massa små nya syrener, så finns NÅGRA blommor faktiskt kvar.
Älskade clematis! <3




Gullvivorna har precis börjat blomma.


I den lilla lilla del av rabatten som jag faktiskt fick fram fanns även X antal småkryp, massa prydnadsgräs (som också är duktigt på att sprida sig överallt) och lite kärleksört (Heter den så tro?.. blir rosaröda blommor sent på hösten i alla fall). Får se om jag hittar nåt mer kul idag där under allt ogräs...



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh härligt! Det är 25 grader varmt i Örebro och jag längtar alltid bort från stan, ut på landet när det är fint väder. Vill vara ute och greja. Det blir en PW nu, för ut måste jag efter att ha städat hela förmiddagen.

2012-05-24 @ 13:49:49
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: Linnéa

hade jag bott närmare hade jag kommit och hjälpt dig i trädgården! :-)

2012-05-24 @ 13:50:42
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0