Jag är stolt

Jaha, så sparade jag det ämnet till näst sist.
Har funderat och funderat hela veckan.
Varför ska det vara så svårt att vara nöjd och stolt över sig själv?!
O dessutom uttala det och stå för det - huuua....
Svenska jantelagen är alldeles för styrande!

Men idag föll det sig ganska naturligt ändå.
Är så stolt över storebror som åkte och åkte och åkte i backen idag.
Han bromsar och svänger, bara han kom på hur ma gör så lossnade det som bara den idag.
Viktigast av allt - han tyckte det var sååå KUL och ville aldrig sluta!!
Gillar ju egentligen inte alls att barnen ska "bedömas" efter att de PRESTERAR saker. Men nånstans är jag så inpräntad med allt detta att jag i alla fall blir stolt som en tupp när Storebror lär sigoch klarar av nåt nytt!

Måste nog fortsätta fundera ut mer saker som jag kan vara stolt över.
För nöjd och stolt ska man vara.
Kan ni vara stolta över er själva?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0