Ordning och reda

I mitt nästa liv ska jag bli ordingssam!
Att det ska va så jäkla SVÅRT...
Allt borde ha sin givna plats, jag vet.
Alltid plocka bort det man tar fram.
Är det många som har det så egentligen!?
Så här ser det ut på vår köksbänk nu, tex:

En kasse med barntallrikar, muggar etc som vi måste göra plats för i köksskåpen. Någonstans...
En kasse plus en trave papper som är makens (bokföringsgrejs kanske??).
En hög med div. papper som ska göras av nånstans (frågan är bara VART??).
En fönsterlampa som ska sättas upp, bara vi kommer på hur vi kan göra en tillfällig lösning med strömkabeln...
En tom vinflaska (NÄR tusan drack vi vin sist, den måste ha stått där i evigeter!!)
Plus lite annat smått...

Jag plockar och plockar, men kommer aldrig runt.
Ibland får jag känslan av att vi är de enda som har ett hem i totalt kaos.
Men så kan det väl ändå inte vara (!?).

Nån som har lite bättre ordningssinne än mig får gärna komma med enkla tips.
Vet att syrran kommer säga: "Rensa och släng!"
Skulle jag gärna göra mer och oftare, om maken tillät....

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tips: Hitta en kul/smart förvaring för varje pryl. Och "kökshögen" som blir av all post som man inte vill gå igenom med en gång men som behöver kollas igenom kan man ha i en låda i köket. Vi har en apotekardisk i köket som jag lägger ner "högen" i när jag stör mig på den. Och så fyller jag på. Gäller bara att kolla igenom den också hihi.



Förr tyckte jag det var bedrövligt att organisera saker men nu, denna flytt, har jag tyckt det varit jätteskoj. Blir som att lägga 3D pussel! :-)



Köpte en undersängenlåda på Claes Ohlsson att ha toapapper i under vår säng. Fyndade papplådor på Lagerhaus i Kalmar, 10 kr styck, som jag har proppat vår bokhylla full med. :-) Kommer ett blogginlägg på det tror jag, för jag fotade dem i dag, innan jag såg att du skrivit på det temat i e.m. :-)



2012-02-14 @ 18:37:07
URL: http://www.linneabrun.se
Postat av: Anna S

Ja, inte är ni då ensamma om kaos på köksbänken...Hos oss alla köksbänkarna (inte många kvadratcm fri yta), vardagsrumsbordet, skrivbordet, köksbordet...men en vacker dag ska det bli ordning! Eller ja, EN dag är väl så lång tid jag orkar hålla ordning! =D

2012-02-14 @ 20:46:47
Postat av: Anne

Ni är inte ensamma kan jag lova!

2012-02-15 @ 16:27:27
Postat av: jessica, mamma i Familjen vanlig

Skönt att veta att man inte är ensam.... men vi håller på och fixar ett nytt skåp i köket, där ska jag ha en låda med bara "skräp" = sånt jag vill ta tag i en annan dag!

kram j.

Härlig bild på de tandborstande barnen oxå :)

2012-02-15 @ 20:58:50
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0