En samling

Kräftor är samlare sägs det och i mitt fall stämmer det verkligen. Jag samlade på ALLT när jag var liten (sudd, frimärken, bokmärken, tvålar, tändsticksaskar, godispåsar, inbjudningskort osv...).
Jag samlade t.o.m på baksidan av gamla mjölkkartonger (jag menar det finns ju hur många olika som helst). Tyckte det var en jättebra ide´,tills jag insåg att det var rätt jobigt att diska och klippa ut baksidorna. Det blev nog bara 2-3 st i den samlingen.

Jag har gjort mig av med de flesta samlingarna. Men jag sparat en. Den största, finns fortfarande kvar i källaren. Den tar rätt stor plats, vilket min kära make påpekar då och då när jag tyckeer att han ska kasta lite "skräp". Men jag har bara inte mage att göra mig av med samlingen. Det har varit ett så stort intresse för mig under mina barn/ungdomsår. En så stor del av mitt liv känns det som. Jag hade brevisar/bytisar som jag utbytte sorter med. Jag köpte en hel låda från en tjej i Danmark som slutat samla (o jag blev idiotförklarad för att jag la ut så mycket pengar på sånt "onödigt"!), jag har köpt och sålt på nätet. Jag vet inte exakt ur många olika som finns i samlingen, eftersom jag aldrig kommit igenom och hunnit sortera alla. Men de tar som sagt var upp X antal hyllor i matkällaren.

Så... jag hoppas innerligt att nån av barnen ska bli intresserade när de blir lite större.
I väntan på det så får min över 10 000 olika sorters brevpappersamling vila i vår källare... 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

OJ! Det var mycket!! Det visste jag inte. :-) Är det ett papper per sort, eller är det hela buntar? :-)

2012-02-04 @ 21:33:36
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0