Våfflor utan socker

Gjorde ju för ca ett år sen våfflor med kokos i. De var mäktiga och goda, men kändes mest som en efterrätt.
Ungarna älskar både pannkakor och våfflor och skulle kunna äta det varje dag om de fick.
Så jag har gjort min egen variant, som känns liiite nyttigare än den vanliga:

4 ägg
4 dl mjölk
vaniljpulver (EJ vaniljsocker)
grahamsmjöl och fint rågmjöl
Lite flytande margarin

Allt vispas till en jämn smet och gräddas som vanligt i våffeljärn.
Riktigt gott med vaniljpulvret i och jag skulle tro att det funkar med kanel eller annat som smaktillsats också:).

Serveras med bär och ev. vispad grädde.
Mmmm...
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det var ju här jag hade tänkt ha min kommentar och inte vid receptet du testade för ett år sedan. Tycker ditt recept verkar bättre. :-)



Låter väldigt gott det där! Och socker behövs ju inte. Har du testat Hemköps/Willys frysta körsbär av märket "Garant"? De är superdupergoda!! De innehåller lite mer socker är hallon och blåbär, 8g/100g jämfört med 6,5g/100g men det är ju så lite. Du kan äta dessa körsbär med kesella/kvarg så blir det som glass och mättar mer än fil och youghurt pga kesellans höga proteinhalt. :-)

2012-04-24 @ 11:32:27
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0