Presenthets

Idag står det i VFs Familjeliv om alla dessa kalas som barnen blir bjudna på. O alla dessa presenter som ska inhandlas o ges bort. Det blir ganska mycket pengar under ett år o presenterna uppskattas inte mer för att de är dyra. Det fanns en del tips, men jag tyckte att de var rätt allmäna (de rabblade upp en massa olika leksaker som man kan köpa t.ex).

Mina bästa tips på bra presenter:
BÖCKER
Man kan aldrig få för många böcker!
Ganska dyrt, men jag brukar handla på bokrea (på nätet eller i butik). Har man råd att ha ett litet lager, så kan man köpa på sig böcker under 50 kr/st o plocka av när det är kalasdags. Ingen kommer ifrågasätta vad den kostade. Även en bok för alla har bra, billiga böcker. http://www.ebfa.se/templates/EBFATemplates/EBFACategoryPage____1248.aspx
PYSSEL
Papper, sax, pennor, lim, o div skaparmaterial är kanon för kretiviteten!
Finns färdiga materialsatser, men det är nästan roligare med en låda med blandat (även sånt som vi vuxna tycker är skräp, brukar barnen älska att pyssla med!).
SPEL
LEGO
Också ganska dyrt, men går att hitta på rea/Blocket (nytt!) o kan aldrig bli fel.

Är man själv lite pysslig så är hemmagjorda presenter superbra:
Klä en låda med tyg o skriv utklädningslåda (t.ex) på. Köp en hatt, en klänning, ett par skor etc o stoppa i.
Gör egna smycken.
Eget godis i en fin låda/burk.
Gör ett fint presentkort på tex en filmkväll med övernattning, en picknick etc etc.

Bästa tipset är nog ändå att ha ett litet lager att ta av när det blir dags för kalas. Jag köper när jag hittar bra saker på rea o lägger i "presentakut-lådan"! Där hamnar dessutom saker som barnen råkat få dubletter av eller sånt de aldrig använt (t.ex kläder som råkat bli urväxta utan att bli använda en enda gång). Har själv fått såna presenter o tar absolut inte illa upp även om jag fått veta att de faktiskt inte var tänkta till mig/barnen från början. Det kan bli precis lika bra o uppskattat i alla fall! Eller vad tycker ni? Fler tips?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0