När storebror själv får välja

Visade ju tidigare en bild på Storebrors garderob.
Av nån anledning är han just nu väldigt bestämd på vad han vill ha för kläder eller inte. O jag vet inte riktigt vad kriterierna är, för ibland är det bara vissa plagg som han ska eller INTE ska ha. O jag kan inte se nåt samband. Mer än han verkar vara i en ganska rosa period just nu. Igår var han med till stan o han vill ha ALLT som är rosa (både kläder o annat)! Han tycker nog att det är rätt orättvist att kusinerna har så mycket fina rosa kläder. För att inte prata om allt med Hello Kitty på! Han har tjatat o tjatat om ett par Hello Kittyskor. Så jag lovade att vi skulle kolla efter ett par. Men så hittade han de här och... "Åhhh!!" 
 

Pappan var lagom nöjd, men de var ju gratis (tredje paret på Skokanonen). O Storebror var sååå nöjd med sina supersnabba springskor att han inte nämnde Hello Kittyskorna på resten av dagen ;)


Sen var det dags för ett nödvändigt byxinköp. Han skulle absolut ha "bruna mysbyxor. UTAN snöre!". Fanns ju inga såklart... Men så fick han syn på dessa som var grå och svartrandiga. Precis som hans favoritlångkalsonger som numer är urtvättade o med hål mellan benen.
(gick inte att kopiera bilden):
http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=16503227&styleid=16503202&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370;1357361
- Åh mamma, är detta långfillisar?!
- Nä det är det inte, men vi kan köpa dessa om du vill. Även om det är snöre i dem?
- Det vill jag.
Så var nya favoritbyxor fixade :).

Fick lov att köpa två nya par långkalsonger också... Får han välja helt fritt (vilket han inte får) så skulle han gå i långkalsonger ALLTID.
Jag fick tidigare i sommar lite problem med att försöka förklara varför man inte går "bara" i långkalsonger. Han är rätt bra på att argumentera om man säger så, vår lilla treåring. Och han hade ju såklart sett att jag faktikst gick runt i tights. Och ja, jag håller med honom. Vad är egentligen skillnaden?! Sköna, mjuka byxor. Visst kan väl killar också ha bara tights/långkalsonger (utan byxor utanpå alltså). Eller?

Kommentarer
Postat av: Anne

Härligt att du köper "tjejiga" skor till honom om han vill ha det! Jag blir jätteglad när jag ser det. Det är så svåååårt hela det här med kläder. Jag vet inte om jag skulle vara lika modig som du. Men liksom, vad spelar det för roll vad han har för skor?



Det är ju inte lätt att ha med Mira i affärer.. Det mest rosa och glittriga ska hon ha. Men jag säger nej. Jag kan heller inte köpa det JAG tycker, för då säger HON nej. Det bästa är att handla själv, för hon blir då glad över vad jag än kommer hem med till henne. :)



Men jag måste säga att jag är stolt över henne (ta i trä, TA I TRÄ!) för när jag säger nej accepterar hon det. "Sådana ska jag köpa när jag blir stor" säger hon då och så är det inget mer med det. Men jag kör mycket med "Du får önska dig det när du fyller år" också. Works every time ;)

2011-09-11 @ 00:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0