Julpaket via Hoppets stjärna

Fick infobrev från Hoppets stjärna igår.
Jag håller verkligen med dem om att det känns otroligt att julen är så nära!
Men det är faktikst dags att börja tänka på årets julpaket.
JAG kommer inte samla in några kläder i år (endast VARMA kläder i fint skick som de speciellt efterfrågar), däremot får ni som vanligt JÄTTEgärna bidra med annat innehåll till julpaketen.

I år delas Julpaketen som vi packar här hemma ut till fattiga barnfamiljer och pensionärer i Lettland och Rumänien.
Förslag på innehåll:

Mat
matris
havregryn
mannagryn
pasta
vetemjöl
kaffe
te, kakao
kex, pepparkakor
flingor, cornflaces
russin

konserverad frukt
fisk- och köttkonserv
strösocker
godis (ej lakrits)
choklad


Hygienartiklar
tandkräm, tandborstar
tvål
schampo

Julpynt
ljus, servetter
juldekorationer

Skolmaterial
pennor, tuschpennor, kritor
skriv- och målarböcker
suddgummi, pennvässare

Leksaker/sportartiklar
tåliga leksaker
Brådspel och pussel


Ska se om vi kan få till en insamlingslåda på Allköp i år också, annars får ni gärna lämna till mig här hemma (i postlådan eller på trappan om jag inte är hemma) eller till sambon på Radioel. Eftersom det brukar kosta en peng att skicka alla lådorna så uppskattas även en peng som jag använder till porto eller innehåll i lådorna!
Senast 15/11 :).

Mer info här:
http://www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/ge-en-gava/julpaket.html

Jag utmanar er ALLA att packa ett paket, eller skänk 250 kr så packar Hoppets stjärna paketet åt dig.
PG: 901602-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0