Våfflor för magen

Som sagt, jag älskar mackor. I de flesta varianter faktiskt. Inklusive våfflor o pannkakor.
Detta gör inte magen glad. Att jag dessutom tilåtit mig att verkligen frossa i sötsaker under större delen av graviditeten har ju inte heller gjort saken bättre. Så nu har jag bestämt mig för att testa MINST en vecka helt utan sötsaker o mackor. Inte lätt, men jag är inne på andra dagen.

Hittade lite alternativa recept hos http://ladydahmer.blogg.se/lchf/
Både våfflor, nån slags ugnspannkaka o "bröd". Jag är inget fan av en strikt LCHFdiet. Som jag också påpekat tidigare tycker jag att det känns lite konstigt att HELT utesluta kolhydrater ur kosten. Däremot tror jag att vetemjölet, tillsammans med sockret, är en av orsakerna till min bubbliga mage. Så lite inspiration tarjag i alla fall från GI eller LCHF.

Testade våfflorna från Lady Dahmers blogg idag. Sååå goda! Absolut ett bra substitut till fikabröd o de innehåller INGET socker!
Ja, de är riktigt feta med både grädde, smör o kockosflingor. Men jag blev supermätt, hur länge som helst, på en enda. 

Receptet?

2 ägg
3/4 dl grädde
1/4 dl smält smör
1 dl kokosflingor

Rör ihop och våffla!

Jag mosade jordgubbar o hade till.
Mmmm!!


Kommentarer
Postat av: JohannaJ

Åh,detta receptet är gott! Jag o mor testade nåt liknande fast i pannkaksvariant, mättande och mumsigt med lätt kokossmak också.:)

2011-05-31 @ 22:36:45
Postat av: Linnéa

Låter väldigt gott det där! Och socker behövs ju inte. Har du testat Hemköps/Willys frysta körsbär av märket "Garant"? De är superdupergoda!! De innehåller lite mer socker är hallon och blåbär, 8g/100g jämfört med 6,5g/100g men det är ju så lite. Du kan äta dessa körsbär med kesella/kvarg så blir det som glass och mättar mer än fil och youghurt pga kesellans höga proteinhalt. :-)

2012-04-24 @ 11:30:14
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0