Tjejkläder

Sambon har alltid hävdat att det där med barnkäder "det är din uppgift, det gör du så bra". Och det gör mig inget, för jag tycker ju det är ganska kul!

När jag kollade igenom Storebrors bäbiskläder inför förlossningen så var det väldigt mycket som var "neutralt" Mycket brunt, en del svart, rött, orange, grönt. Sånt som JAG tycker om helt enkelt.
Inga pluttinuttiga blommor, spetsar etc men heller inga superhjältar, bilar etc som jag heller inte gillar riktigt...

Då, när Storebror var bäbis, hade sambon inga som helst invändningar om kläderna. Men NU, när vi fått en tjej, då är det plötsligt inte lika bra med neutrala färger o mönster. "Varför kan hon inte få vara lite tjejigt klädd, så det KÄNNS att hon är en tjej".
Som att det skulle sitta i kläderna liksom.
Konstigt det där...

Jag håller inte med honom, men jag orkar inte argumentera mer heller. Så nu har hon fått LITE "tjejiga käder" i alla fall.
Jag kan ju inte få bestämma allt själv.. ;)



Har förresten budat hem en Hello Kitty tröja till storebror, han har varit sååå avundsjuk på kusinerna som faktiskt BÅDE har kjol o Hello Kitty tröjor! :)

Kommentarer
Postat av: Joppe

En starwars-tröja är aldrig könsbestämd ;)

2011-05-20 @ 21:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0