Morgonens husuppdatering

Vi fick slänga oss iväg till stan igår em. Allt för att vi valt ett kylskåp som är 80 cm djupt o snickarna behövde extra stora täckskivor för att kunna fixa klart (!) sitt jobb i köket idag.

Fick även samtal från Ikea igår. Köksluckorna kommer på måndag, 2-3 veckor TIDIGARE än beräknat!!
Just nu flyter det på superbra o snart får jag börja möblera o flytta hem! Jippi!! 

En tur till Ikea blev det igår också förståss. Det kliade verkligen i fingrarna på mig. Jag vill köpa en massa fina småprylar till huset! Men igår tillät varken klockan eller Lillasyster det. Hon var vaken genom princip hela varuhuset. När vi kom till plocklagret hade hon tröttnat o gallskrek så det ekade i hela plåtlagret. Vi -hemska föräldrar - var tvungna att hjälpas åt att lyfta på garderob o dörrar på vagnen. Så hon fick skrika en stund innan jag smet ut till en av sofforna o botade värsta oväsendet med lite käk.

Vi lastade kärran o var nästan helt sist från parkeringen. Hemma alldeles för sent. Storebror vaknade ju i vanlig tid idag, så nu är vi lika sega båda två. Sitter o tittar ut på regnet som verkligen ÖSER ner o de stackars skolbarnen som plockar skräp i detta vädret...

Ska bli såå spännande att åka o kolla huset i em!
(ska verkligen försöka fota, även om det nog inte blir ljust ute på hela dagen idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0