Mamma o pappa

Diskuterade manligt och kvinnligt igår - igen.
Vad jag tycker är väl ingen hemlighet numer.
ALLA ska ges samma möjlighet att vara som de vill, oavsett kön.
Utan att stoppas in i ett fack att man ska vara på ett visst vis, bara för att man är kvinna/man.
Sen kan man ju aldrig komma ifrån att vi är fysiskt olika.
Av en händelse hittade jag ett fint citat i Lillemans bok imorse.
Mamma Mu är ganska klok hon:

"Pappa är pappa och mamma är mamma.
Det är bra att dom inte är samma.
Annars hade ju inte jag blivit jag.
Och det hade varit synd tycker jag."

Kommentarer
Postat av: Elin Branhammar

Vad diskuterade ni och vad kom ni fram till. Diskussioner är INTRESSANT och viktigt! :D

Ofta blir man (jag) frustrerad när folk inte förstår att det är som du säger- alla ska ha samma möjlighet och bemötas med respekt. Tyvärr missar ju jag hela grejen då, eftersom jag inte visar respekt för deras åsikt.. Haha.. Tur att det aldrig blir så allvarligt..

2011-05-01 @ 11:43:35
URL: http://www.branhammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0