Förändringens tid är NU

Antar att det inte bara är jag som tänker att "imorgon/på måndag/nästa vecka/vid nyår/efter semestern så ska jag... börja röra på mig/sluta äta godis/börja skriva dagbok/vad det nu är man vill sluta eller börja med"?!

Konstigt att man alltid ska skjuta upp sånt till "någon annan gång".
 Visst, det kan kanske vara bra att ha lite tid på sig att bearbeta beslutet om man ska göra stora förädringar i sitt liv. Men om man läser råd från olika experter så brukar de framhålla att den perfekta dagen för att börja en ny vana kommer aldrig att komma. Den bästa dagen däremot, är IDAG. Är nog beredd att hålla med, och hävda att det viktigaste är att man verkligen har BESTÄMT sig. Annars kommer det aldrig funka i alla fall.

Just nu, eller ganska snart i alla fall, är vi väl många som har ledigt från jobb. O självklart är den bästa tiden för en ny vana NU när man har möjlighet att planera och lägga upp dagen som man vill. Så om du vill införa en ny vana. Bestäm dig, den bästa dagen är idag!

Eller kanske imorgon... ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

En sak är det i alla fall ingen idé att ändra på när det är sommar o semester - att sluta äta sötsaker! Det är ju helt lönlöst har jag märkt... :/ ;)

2011-06-25 @ 23:06:01
Postat av: Linnéa

Håller med ovanstående! Man vill ju ha glass varenda dag nu när det är så varmt! :-D

2011-06-29 @ 21:03:26
URL: http://www.linneabrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0