Hej då dyra krämer

Ricinolja och askorbinsyra funkar lika bra.
Har testat detta tre ggr nu istället för annan ansiktsrengöring o jag kommer inte köpa några dyra krämer mer!
Jag blir inte fet och inte torr, bara MJUK o har redan betydligt mycket mindre pormaskar. Några finnar kvar på hakan, men de försvinner förhoppningsvis så småningom de också...

Häll lite olja (HELST ricinolja, eftersom att den drar ur smuts, men har man inte den så går det bra med nån annan) i handen, blanda i lite bikarbonat eller askorbinsyra så det blir en smet. Skrubba ansiktet med detta en stund och skölj sedan.

När jag surfade runt och försökte få tag på just ricinolja verkade det lite svårt att få tag på. Till slut beställde jag från bodyshop. Riktigt snabb leverans o en halvliter kostade 75 kr.
Plus en påse Askorbinsyra från Konsum för typ 14 kr eller nåt sånt:).
Alldeles lagom pris o som sagt var - funkar minst lika bra som allt annat jag prövat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0