Cravings

Tycker absolut att det vore straffbart att inte köpa med NÅT fredagsmys alls till sin gravida sambo!!
Att jag sen uttryckligen BETT om hjälp att stå emot sötsuget behöver vi inte säga så högt...

Förra gången jag var gravid hade jag sjukt onyttiga cravings:
Jag köpte två påsar med sega nappar varje gång var och handlade. Ena åt jag upp innan jag kom hem o om sambon hade tur fick han smaka ett par stycken ur den andra påsen.

Jag "lärde" mig dricka coca cola. Jag som aldrig tyckt om dricka alls var plötsligt bara TVUNGEN att ha cola ganska ofta. O även om jag numer hellre dricker vatten igen, så tycker jag fortfarande att det är gott med cola ibland. Himla smart hörru kroppen...

Jag var bara TVUNGEN att ha Bravojuice med äpple/apelsin o mandarin (eller vad det nu var) och jag började dricka oboy - som jag heller inte gjort på evigheter innan.

Denna gången har jag (hittills) inte nåt speciellt som jag bara MÅSTE ha. Däremot är jag sugen på de flesta onyttigheter, mest hela tiden. Dvs sånt som jag alltid tycker om, men nu känner ett extra sug efter:
smågodis
rostade mackor med ost
skorpor
chips
pizza
ostbågar
etc etc

Nu har jag gått över halva tiden och både kroppen, huvet o magen mår dåligt pga att jag hela tiden tillåtit mig att äta div skrot eftersom jag "ju faktiskt har en giltig anledning". Så häromdagen bestämde jag mig för att verkligen försöka äta liiite nyttigare. Har gått ganska bra. På dagen är det inga problem, vi får bra mat på jobbet med världens bästa salladsbord. Mellis funkar med ett par frukter istället för mina vanliga x antal mackor (som magen mår skrutt av). Men så frammåt em/kvällen är det kört... Då bara MÅSTE jag ha nåt onyttigt!!
Ett par kvällar klarade jag med "bara" frukt o ett par kakor. Igår var det synd om mig pga förkylning, så då blev det lite choklad och ja... Ikväll skulle jag kunna göra nästan vad som helst för lite smågodis o ostbågar (men jag ORKAR inte gå ut i kylan för att åka hela vägen till macken för att köpa). Så jag får väl gå o se efter om det finns nåt annat som kan funka som substitut..
Glass, chokladbollar, jordnötter (som jag knappt tycker om, men i brist på annat så!) kanske ;).


Kommentarer
Postat av: Christina

Ha ha känner igen detta!

Första gången åt jag massor av bananer och AKO kola, helst choko.

Andra gången åt jag massor av paprika. Alla färger och särskilt fröna/kärnorna var jättegoda att knappra på...

:)

2011-01-21 @ 20:35:30
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Anne

När jag var gravid åt jag också mycket smågodis. Annars äter jag väldigt sällan sött överhuvudtaget. Men så snart Mira var ute var jag inte sugen på det längre. Jag tycker inte att du ska bry dig om det, utan ÄT! Men jobbigt om du mår dåligt av det förstås..

2011-01-21 @ 21:52:39
Postat av: Petra

när jag va gravid med William så va jag "tvungen" att ha en dubbeldajm efter lunch... å jag lärde mig oxå att dricka coca cola, jag höll mig innan till vatten eller ramlösa! Helt plötsligt så skulle jag ha sötdricka!

Med Noah hade jag nog inget speciellt, förutom att jag åt Djungelvrål från morgon till kväll de första, typ 13 veckorna!! Men de hade en förmåga att dämpa mitt fruktansvärda illamående! provade med andra diverse saker, men det va Djungelvrål som va bäst :) Har smakat 2 bitar sen dess...

2011-01-21 @ 23:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0