Dagens middag a la mig...

Kände när jag började fundera på dagens middag, att det nog kunde bli gott även om jag inte hade nåt som helst recept att gå efter.
Grytan kunde jag ha kryddat lite mer, men allt tillsammans blev bra. O sambon skröt över maten, så jag måste bara skriva ner receptet. Så att vi kan göra om middagen nån annan dag.

FISKGRYTA
2 st fiskfileér (torsk eller liknande, skulle tro att det funkar m lax också om man gillar det)
1 burk räkor
1 burk creme fraiche
1 röd lök
citronpeppar
dill
citron
lite grädde

Hacka o bryn löken i lite smör i en gryta.
Dela fisken i bitar. 
Lägg i alla ingredienser i grytan. blanda o smaka av. 

GRÖNSAKSGRATÄNG
broccoli
spenat
tomat
gul lök
grädde
vitpeppar
svartpeppar salt
riven ost

Förkoka broccolin, skär tomat i skivor o hacka löken.
Fördela grönsakerna i ugnsform.
Häll på grädde.
Krydda o strö över riven ost.
Gratinera i ugnen på 200 grader tills osten fått fin färg.

Servera fisken o gratängen m. ris eller potatis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0