Snart...

Det har så smått börjat gå upp för mig att det inte är alls länge kvar innan det är bäbisdags.
Förra gången var jag ju helt insnöad på allt vad bäbisar och förlossning heter i många månader. Denna gången bara rullar det på.
Jaja, inte jätteförberedd direkt. Men vi ska väl klara oss ändå misstänker jag...
Har gjort en kladd till förlossningsbrev bara för att barnmorskan bad mig.
Har sorterat första lådan med barnkläder OCH fått/ärvt lite till- vi lär inte behöva ett enda plagg i storlek 50-56!
Har köpt en tvillingvagn.
Eftersom vi förmodligen inte kommer att bo hemma när bäbben kommer så får resesängen och en skötbädd på bordet/golvet duga tillfälligt.
Blöjor finns det.
Sen behövs väl inte så myckt mer de första veckorna ;).


Om det är nån mer än syster yster som inte vet vad ett förlossningsbrev är, så är det ett papper där man skriver sina önskemål inför förlossningen. Smärtlindring, inställning till amning, kort om hur graviditetn har varit, andra specifika önskemål etc...

Kommentarer
Postat av: Elin Branhammar

Förlossningbrev? VAD är det?

2011-04-12 @ 15:50:44
URL: http://www.branhammar.se
Postat av: Ida

Jätte fina bilder i headern :)

2011-04-12 @ 21:58:27
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0