BB-väskan

Fick order av barnmorskan igår att det är dags att packa BB-väskan o lägga i bilen.
Dessutom sa hon att jag "bara ska ligga på soffan o äta påskägg hela påsken o låta gubben sköta allt." Så jag vet ju vad jag har att göra under helgen. Hihi ;)
Men i alla fall, så hade jag en jättelång lista med saker som vi skulle ha med förra gången vi åkte ner till stan. Det är ju inte direkt att åka 18 mil hem o hämta om man glömt nåt och jag var orolig för att det skulle bli utdraget. Nu gick det ju fort o mycket av sakerna hann vi faktiskt inte använda/behövde vi inte.
Hittade listan för några veckor sen, men efter två flyttar så är den försvunnen igen.
Sitter o försöker göra en ny. Frågan är hur mycket man egentligen ska dra med sig?!
Sökt lite på nätet och vissa har, precis som jag hade, en massa olika saker som de bara SKA ha med sig. Medan andra tycker att "lite kläder och toasaker till hela familjen räcker"! Typ..
Är det nån som kommer ihåg hur ni gjorde?
Nåt som ni önskade att ni hade haft med?
Nåt som är totalt onödigt?

Funderar på musik också... Hade med CDspelaren/radio sist o det var toppen. Men det känns ju lite "gammaldags" nu. Men jag har faktiskt ingen Mp3spelare eller Ipod (vågar man ens berätta det?;). Tror ni de skrattar åt oss om vi kommer med CDspelaren i handen? Haha...


Kommentarer
Postat av: Elin

BÅse mamma och pappa har ju iPod, så du får säkert låna en sån!

2011-04-21 @ 13:33:47
Postat av: Petra

KAMERAN!! Toasaker, tidning/bok, tofflor, kläder till er alla, blöjor å tvättlappar till bebben, papper, penna.... Egentligen behövs det nog inte så mycket, men jag vet hur det lätt kan bli!! Packade om väskan ett x antal gånger innan avfärd...

Kommer så väl ihåg att Britta skrattade åt mig när hon fick se min lista (som jag hade i den röda fina mappen, så att jag skulle ha koll på var den var ;) ), som jag bockade för allteftersom jag packade ner! Hon tyckte det va lite roligt å sa att denna måste du spara :)

Ta det nu riktigt lugnt i påsk å lycka till med allt!

2011-04-21 @ 14:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0