En klok grabb

Kan inte annat än att tänka att han faktiskt är rätt så klok ibland, våran lilla virvelvind:).

Idag när vi var ute så bad han mig att hålla i kassen som han hade i handen.
- Varför då?
- Jag vill leva.
När jag tog kassen kastade han sig i det hög gräset, sprattlade i armar och ben och sa:
- Jag lever, jag lever.
Han var strålande glad och såg verkligen lycklig ut och njöt av att ligga där och sprattla.

Tänk om vi vuxna också kunde njuta lite mer av nuet, precis som våra kloka barn!!

(Om nån känner igen uttrycket "jag lever, jag lever" så kommer det från Bullerbyn ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart! Finns mycket att lära av söta barn :)

2010-10-02 @ 17:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0