Uppdatering julpaketen

Jag har fått in massor av kläder o en del leksaker till julpaketen, det tackar jag för!! Julpaketen går till barnhem o barnfamiljer i Rumänien o Lettland via Hoppets stjärna. mer info på:
http://www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/ge-en-gava/julpaket.html

Jag kommer att packa så många banankartonger som jag får ihop saker till, så nu behöver jag bla torrvaror och hygienartiklar. 

Mat

Hygienartiklar

matris

tandkräm, tandborstar

havregryn

Tvål, schampo

mannagryn

Bindor

 pasta

Hårsnoddar, nålar etc.

vetemjöl

Strumpor, nylonstrumpor

kaffe (kok, brygg, pulver)

väska

te, kakao

Mössa, vantar, halsduk

kex, pepparkakor

Skolmaterial

flingor, t ex Cornflakes

pennor, tuschpennor, kritor

russin

skriv- och målarböcker

konserverad frukt

suddgummin, penn- vässare

fisk- eller köttkonserv

Leksaker/sportartiklar

socker

Tåliga, gärna brädspel och pussel

godis (ej lakrits)

Skolväska/ryggsäck

choklad

 


 
Även kläder behövs, se till att de är hela och rena, ser bra ut och inte känns omoderna. Speciellt vinterkläder är välbehövligt såhär års.

 

Självklart tar jag emot ALLT som kan tänkas användbart för barn/familjer.

 

Vill du bidra med nåt litet eller stort (ALLT är uppskattat!) så är det bara att lämna till mig. På jobbet (Solbacken, Transtrand) hemma eller på trappan/i postlådan om vi inte är hemma. Det står även en låda på Allköp i Likenäs där man kan lägga saker/varor. En extra påse pasta/ris/gryn/annat när man ändå handlar är ett enkelt sätt att hjälpa behövande!

Om det är nån som hellre vill lägga en peng, så är även det välkommet såklart! Jag ska ju snart till Ullared o räknar med att få tag på en del torrvaror o hygienartiklar till paketen till bra pris där:).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0