Idag fick lileman bestämma

Är så sällan jag "bara är", på lillemans villkor.
Efter att ha varit en mycket tänkvärd förelsning idag (citat mm kommer senare) så bestämde jag mig för att han skulle få bestämma i eftermiddag. Så vi åkte till biblioteket (visserligen på mitt initiativ, men han blev jätteglad) och han fick välja precis vilka böcker han ville.
Han ville hälsa på farfar på jobbet men där var det låst. så då hälsade vi på morfar på hans jobb istället.
Han fick en peng av mormor som han skulle köpa "stor spade för.
Trodde jag skulle komma undan en till resa till Sysslebäck idag. Men nej då "handla mamma. Stor spade. Åka nu."
Han skulle ju få bestämma, så...
Gissa om han var nöjd med sin rosa, stora spade?! ("ha blå" sa han och tog den rosa direkt ;)
Behövs inte så mycket för att de små ska bli glada och nöjda.
Vi borde nog lära oss lite av dem, faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0