Bakis och kyrkoval

Inte utan att man känner sig lite bakis, trots att jag inte tog en droppe alkohol igår. Hemma halv sju imorse, lagom till lilleman vaknade. Fick sova drygt tre timmar mitt på dagen, men man blir lagom kring-kring ändå när man knappt sovit alls under en hel natt.

Lite bilder mm från veckan kommer så småning om...

Efter viss tvekan åkte vi och röstade i kyrkovalet idag. Man ska utnyttja demokratin och om inte annat så är det viktigt att gå och rösta för att inte SD ska få mer makt i samhället än de har.
Är inte alls insatt i detta val - precis som i de flesta val, vilket var största anledningen till att jag tvekade att över huvudtaget att rösta..

I vår församling var jag ganska klar över vem jag skulle lägga min röst på. Men sen då?! Blev SÅ glad när jag kom till församlingshemmet och hittade Mattias Kareliusson överst på listan för "ung i kyrkan"! Han var ordförande i Svenska kyrkans unga när jag var med i styrelsen för en massa år sedan och har sedan dess utbildat sig till präst. En superbra kille och det behövs lite ungt nytänkande inom kyrkan. Jag är nöjd med mitt val!:)

Kommentarer
Postat av: Monica

Kyrkovalet är ett val som inte så många engagerar sig i. Det är synd att såna som SD får många röster sådana gånger.



Nu när alla församligar går ihop i övre Klarälvdalen är det också svårt att veta hur det blir lokalt. Kommer alla överens i den nya "församlingen"?

2009-09-20 @ 18:11:19
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Bra gjort att rösta, det är viktigt, och vet man inte kan man ju rösta blankt, så har man i alla fall gjort sitt för demokratin. Såg också "Karre" och då var det inte svårt att veta var jag skulle lägga min röst!

2009-09-21 @ 11:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0