Miljövänliga jägare?

Igår morse när jag var ute och sprang såg jag tre olika uppsamlingsplatser för jaktlag. Massor av folk och massor av bilar. Sen åkte hur många bilar som helst förbi mig och jag började fundera på om de åker en och en i varje bil? När jag kom förbi Dalby igen på tillbakavägen så såg jag att åtminstone detta jaktlag använde SAMTLIGA sina bilar ut i skogen. Stod i alla fall inga kvar på parkeringen... Fattar ju att alla inte ska till exakt samma ställe i skogen, men några borde väl kunna samåka?
Har inte hunnit fråga jägaren i familjen om detta, är bara en liten fundering som vanligt;)

Kommentarer
Postat av: - - K A R O O F O T O - -

fin blogg :)

vad händer ikväll?

kram

2009-10-17 @ 13:02:41
URL: http://karoofoto.blogg.se/
Postat av: S A R A

Väligt fin blogg du har! Vi kanske kan följa varanda med bloglovin, om du vill? :))

2009-10-17 @ 13:35:44
URL: http://sarasoderberg.blogg.se/
Postat av: Christina

Får väl försöka svara då.

Först och främst så är det ren bekvämlighet.

Man vet aldrig innan vart man ska sitta på pass eller vilka som sitter på samma hållarm. Man har massor med grejer att hålla reda på. Det är ryggsäck, plastback för maten, extrakläder, extraskor, gevär med fodral, regnkläder, pelletskamin, pellets, stekpanna, knivar m.m. Beroende på vilket pass man får och vädret så tar man med sig olika saker till passet. Särskilt hanteringen av gevär och ammunition är viktigt att sköta rätt. Man lägger elr bär inte gevär, slutstycke elr ammunition hur som helst. Man måste hålla stenkoll på var de grejerna finns! Dessutom måste man givetvis veta exakt var alla nödvändiga papper ligger (licens, jaktkort). Att flytta många grejer fram och tillbaka mellan flera bilar är inte så lämpligt. Till detta kommer släpkärror, fyrhjuling, hundar... och en hög mer elr mindre trötta jägare i slutet av dagen. För att enklare hålla koll är det lättast att ha allt iegen bil...

2009-10-18 @ 10:19:57
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0