Kvällens läggning...

...tog "bara" ca 1 timme. Jag satt bredvid hela tiden och läste ur en sagosamling nästan hela tiden. Astrid Lindgren är underbar! Vet inte hur mycket lilleman förstår, men jag tycker det är bra!:) Och till slut somnade han ju.

TV skulle jag gärna använda för att varva ner innan läggningen. Nu är ju inte lilleman speciellt intresserad av att se på TV. Maxtiden hittills är nog ca 15 min.

Kommer nog testa med lång saga ett tag nu, om det kan få läggningen att ta liiite kortare tid.  Böcker är ju nåt han gillar i alla fall! Får väl tvinga hans pappa att avlasta mig (han gillar inte att läsa längre än nån minut åt gången;), i alla fall om man ska läsa en timme varje kväll.

Han är inte ledsen eller verkar otrygg eller så (inte om vi går ut ur rummet heller, bara om vi stänger dörren så att han inte tar sig ut...), men bara fruktansvärt envis och vill inte ligga still! Då skulle man ju kunna somna, farligt farligt...
Tänk att ungar gör allt för att INTE somna, vi vuxna tycker oftast att det är jätteskönt när man får lägga sig!

Kommentarer
Postat av: Monica

Tror inte det finns någon "universallösning", utan det är nog att prova sig fram. Det känns säkert jobbigt just nu, om ni är vana att det har varit smidigt vi läggdags förut, men det kanske bara är en kort period just nu?



Har ni provat att sätta på en saga i CD-spelaren, eller bara lugn musik? Har fungerat med min son men ej med dottern, så det är väl individuellt.

2009-10-08 @ 23:38:48
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Petra

Har oxå en pappa i familjen som inte vill läsa för William!!! Tråkigt är det.....

Hoppas det går bra med läggningen framöver!

Kram

2009-10-10 @ 15:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0