Tacopaj

(6 port)
Ingredienser:
150 gram smör
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
2 msk vatten

Fyllning:
400 g nötfärs
½ msk smör
1 påse tacokrydda
1 dl vatten
2 dl lätt creme fraiche paprika chili
2 dl lätt creme fraiche'250 g cocktailtomater
1 dl soltorkade tomater
riven ost
1 tsk paprikapulver

Sätt ugnen på 225 grader.
Hacka ihop smör, mjöl och paprikapulver till en grynig massa, för hand eller i matberedare.
Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en smidig deg.
Tryck ut degen i en pajform, ca 30 cm i diameter.
Gör några hål i degen med en gaffel. Ställ formen i kylen i ca 30 min.
Förgrädda pajskalet i mitten av ugnen ca 12 min.

Bryn köttfärsen i smör.
Tillsätt tacokrydda och vatten, låt koka ca 5 min.
Blanda lätt creme fraiche paprika chili med lätt creme fraiche i en skål.
Halvera tomaterna och blanda med de strimlade soltorkade tomaterna.
Fyll pajskalet med färs och bred på creme fraiche-blandningen.
Täck med tomathalvor och soltorkade tomater.
Strö över ost och pudra till sist över paprikapulver.

Grädda pajen i mitten av ugnen ca 25 min, tills osten fått fin färg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0